Prosimy o Twój 1% podatku

Szanowni Państwo!
Fundacja Era Parowozów, w 2020 roku, roku szczególnym z uwagi na pandemie COVID-19, bardzo skromnie obchodziła 15 – lecie swojej działalności. Praktycznie od samego początku posiada status organizacji pożytku publicznego. Jej głównym celem jest ratowanie dziedzictwa i zabytków kolejnictwa. Od dwóch lat znacząco zintensyfikowaliśmy  te działania. Rozpoczęliśmy remont unikalnego wagonu typu 7A ze Skansenu w Chabówce, a także po raz pierwszy w historii działalności prowadziliśmy remont własnego wagonu typu 120A. Mimo bardzo trudnej sytuacji, również finansowej, prace przy wagonie 120A były na bieżąco kontynuowane. Wagon jest już polakierowany, dobiega końca naprawa wózków, a wnętrze wymaga już tylko kosmetyki. Naszym celem jest, aby w tym roku wagonów wrócił do służby.
Kiedy tylko to było możliwe prowadziliśmy sprzedaż pamiątek i wydawnictw kolejowych oraz starliśmy pię przyjmować różne zlecenia komercyjne w tematyce historii kolejnictwa, tak by móc realizować nasze ambitne cele. Środki pochodzące z Państwa wpłat również w całości przeznaczyliśmy na działalność statutową pożytku publicznego. Nie jest tajemnicą, że zdecydowaną większość środków przeznaczamy na remont zakupionego przez nas wagonu typu 120A, którego remont trwa już blisko dwa lata. Wówczas w ramach działalność pożytku publicznego będzie on udostępniany do obsługi pociągów retro. Chcemy, aby nasza społeczna działalność docierała i cieszyła jak najliczniejszą rzeszę Odbiorców.
Liczymy na Wasz 1% i serdecznie prosimy o wsparcie naszych działań! Przy wypełnianiu deklaracji rocznej PIT za 2020 rok prosimy o wskazanie naszej Fundacji:
KRS: 0000241695

W imieniu Zarządu i Rady Fundacji Maciej Panasiewicz

Może cię zainteresować

Portret parowozu serii Ty42

Paweł Terczyński

W okresie międzywojennym dążono do osiągnięcia pełnej samowystarczalności Polski, także pod względem zaopatrzenia kolejnictwa w tabor. Zaowocowało to nie...

Czytaj dalej

Portret parowozu serii Ty2

Paweł Terczyński

Druga wojna światowa spowodowała nie tylko ogromne zniszczenia infrastruktury i taboru kolejowego. W następstwie zmian granic Polski, całkowitemu przeobrażeniu...

Czytaj dalej